Mysiga varelser

Jag glömde ju berätta om min nya kompis. Härom kvällen innan jag skulle träffa Tvilling så skulle jag bara ta på min min flipflop och såg något skymta till under. Det var mörkt så tänkte att det vara var en dammråtta, men jag fortsatte titta på den och den slutade inte röra på sig. Insåg sedan att denna dammråtta har konturer väldigt likt en skorpion. Och jag vet att de har skorpioner i detta området, men de kommer sällan in i husen. Ropar iallfall efter Cristy och Josh som ligger och halvsover då det var sent. Vi letar men hittar inget, tills vi rullar ut TVn, och visstfan springer det ut en liten jäkel, nästan genomskinlig. Cristy flyger upp och tar alla katter i famnen och Josh försöker spraya den, men den var skitsnabb och försvann hela tiden, och inte helt lätt när den är typ 3cm lång och genomskinlig. De små bäbisarna är dessutom de farligaste och någon av katterna här hade ju varit körd. Eller jag, som sover på golvet. Mysigt. Jag stack sen men de letade igenom hela huset med en blacklight, för de lyser nämligen i mörkret, men vi hittade inget. Vi tror att den kom in när vi bar in det vi handlat i affären och lämnade dörren öppen i några minuter. Så är sjukt glad att jag såg den i mörkret! Pappalångben kan ju slänga sig i väggen...
 
Gammal bild på död skorpion vi hade i garaget i Chandler
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0